Uwaga - wejście w życie nowych obowiązków składania deklaracji dotyczącej źródła ciepła
Uwaga - wejście w życie nowych obowiązków
Od 1 lipca 2021 roku, każdy obywatel lub zarządca budynku jest zobowiązany złożyć deklarację do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków. Dla budynków, które już istnieją właściciel lub zarządca zobowiązany jest do złożenia deklaracji w terminie 12 miesięcy. Dla nowo powstałych budynków termin złożenia deklaracji wynosi 14 dni.
Deklaracja będzie zawierać takie informację jak:
- imię i nazwisko albo nazwę właściciela lub zarządcy budynku lub lokalu oraz adres miejsca zamieszkania lub siedziby;
- adres nieruchomości w obrębie której eksploatowane jest źródło ciepła lub źródło spalania paliw;
- informacje o liczbie i rodzaju eksploatowanych w obrębie nieruchomości źródeł ciepła lub źródeł spalania paliw oraz o ich przeznaczeniu i wykorzystywanych w nich paliwach;
- numer telefonu właściciela lub zarządcy (opcjonalnie);
- adres e-mail (opcjonalnie).
Deklarację można złożyć w dwojaki sposób:
- W formie elektronicznej, czyli przez Internet – jest to najszybszy oraz najwygodniejszy sposób.
- W formie papierowej – wypełniona deklarację można wysłać listem lub dostarczyć osobiście do właściwego Urzędu Gminy ze względu na lokalizację budynku w którym znajduje się zgłaszane źródło ciepła lub źródeł spalania paliw.
Więcej informacji dostępne są pod adresem:
http://www.gunb.gov.pl/strona/centralna-ewidencja-emisyjnosci-budynkow-faq
Za brak złożenia deklaracji w ustawowym terminie będzie grozić grzywna, która jest wymierzana na zasadach ogólnych kodeksu wykroczeń.