ETR - tekst łatwy do czytania
Informacja o Urzędzie Miejskim Gminy Rychtal
Urząd Miejski Gminy Rychtal to miejsce, w którym pracuje władza publiczna dla wszystkich mieszkańców gminy.
Urząd Miejski Gminy Rychtal, czyli w skrócie urząd znajduje się centrum miasta Rychtala – rynek.

W Urzędzie Miejskim pracuje Burmistrz i urzędnicy.
Burmistrz to osoba, która rządzi gminą.
Burmistrzem Gminy Rychtal jest Adam Staszczyk.

Burmistrzowi w pracy pomagają Sekretarz Gminy, Skarbnik Gminy, Kierownicy Referatów oraz pracownicy.
Burmistrz jest też kierownikiem urzędu.
W Urzędzie Miejskim został przyjęty regulamin. Ten regulamin opisuje jak ma działać urząd i co robić.
Czym zajmuje się urząd?
W urzędzie można się zameldować, wyrobić dowód osobisty, zgłosić, gdy urodzi się dziecko, zgłosić prowadzenie własnej firmy.
To w urzędzie otrzymasz akt zgonu czy akt urodzenia. W urzędzie można też wziąć ślub cywilny.
W urzędzie zapłacisz podatki i opłaty lokalne. To tutaj dostaniesz pozwolenie na wycięcie drzewa.
Urząd zajmuje się też drogami i chodnikami.
Ochrona środowiska, segregowanie śmieci i zieleń w gminie to także rzeczy, za które odpowiada urząd.
Urząd wykonuje różne zadania:
-organizuje różne wybory, na przykład na Prezydenta Polski, wybory do Sejmu i Senatu i wybory sołtysów sołectw,
-prowadzi spis ludności w gminie,
-zajmuje się ochroną zabytków,
-współpracuje z organizacjami pozarządowymi,
-zajmuje się rolnictwem,
-zajmuje się budżetem gminy,
-zajmuje się ustaleniem jakie będą podatki,
-zajmuje się planowaniem przestrzeni w gminie,
-robi remonty i buduje nowe potrzebne budynki,
-zajmuje się ochroną i kształtowaniem środowiska i ochrony przyrody,
-zajmuje się wywożeniem odpadów komunalnych z terenu gminy,
-utrzymuje czystość i porządek.
Kontakt z pracownikami urzędu:
Zapraszamy Was do urzędu od poniedziałku do piątku.
Godziny pracy:
Poniedziałek 7:30-15:30
Wtorek 7:30-15:30
Środa 7:30-15:30
Czwartek 7:30-15:30
Piątek 7:30-15:30
Jeśli chcesz się z nami skontaktować telefonicznie, zadzwoń na numer 62 781 68 00.
![]()
Możesz też wysłać e-mail na adres: ug@ugrychtal.pl
![]()
Żeby załatwić sprawy w Urzędzie, osoby z niepełnosprawnościami mogą:
• Napisać potrzebne pismo i wysłać je na adres: Urząd Miejski Gminy Rychtal, Rychtal ul. Rynek 1, 63-630 Rychtal
• przynieść pismo do Biura Podawczego
Biuro podawcze to biuro, w którym można zostawić pisma i inne dokumenty.
Znajduje się ono na parterze urzędu pok. 01
• zadzwonić domofonem znajduje się po lewej stronie schodów obok defibrylatora AED
• napisać pismo i wysłać je za pomocą platformy e-PUAP: www.epuap.gov.pl.
ePUAP to skrót nazwy Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej.
Do tego sposobu trzeba mieć Internet i swoje konto w ePUAP.
• napisać wiadomość i wysłać ją na adres e-mailowy: ug@ugrychtal.pl
• wysłać faks pod numer 62 781 68 00
• zadzwonić pod numer 62 781 68 00
• przyjść do Urzędu i spotkać się z pracownikiem w godzinach pracy Urzędu.
Urząd czynny jest od poniedziałku do piątku w godz. od 7:30 do 15:30
Jeśli potrzebujesz pomocy tłumacza języka migowego musisz poinformować o tym pracownika Urzędu najpóźniej 3 dni przed wizytą w Urzędzie.
![]()
Przed budynkiem znajduje się specjalne miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
![]()
Numery telefonów do wszystkich pracowników Urzędu są na stronie internetowej:
https://bip.rychtal.pl/358/253/referaty-urzedu-gminy-rychtal.html
Wszystkie informacje o gminie można znaleźć na stronie internetowej: