Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody prosimy o zmianę ustawień przeglądarki, bądź o opuszczenie naszej witryny. Więcej w polityce prywatności

ZAGRALIŚMY DLA NIEPODLEGŁEJ

       26 października 2018 r., rychtalska hala sportowa zapełniła się młodymi ludźmi, którzy przybyli nie tylko na Gminny Turniej Halowej Piłki Nożnej, ale także po to, aby symbolicznie uczcić 100. rocznicę odzyskania niepodległości, a swój wysiłek, trud i wolę walki sportowej poświęcić dla Niepodległej.

Do rozgrywek piłkarskich przystąpiło sześć drużyn z trzech szkół podstawowych gminy Rychtal. W związku z tym, że szkoły różnią się liczebnością uczniów w poszczególnych rocznikach, dla wyrównania szans, wprowadzono regulaminową zasadę, że w drużynie może grać maksymalnie trzech zawodników z klasy ósmej, pozostali z klas niższych. 

W wyniku zaciętych gier piłkarskich wyłoniono najlepsze zespoły, które ustanowiły klasyfikację końcową szkół. Pierwsze miejsce w turnieju zajmuje drużyna z Rychtala w składzie: Filip Namyślak, Szymon Tyszkowski, Błażej Kędzia, Kacper Namyślak, Jakub Bizunowicz, Kacper Szczepaniak, Mateusz Kuropka i Filip Rogaliński. Drugie zespół z Wielkiego Buczku: Oskar Pierecki, Filip Stanisławczyk, Anton Shevchenko, Filip Sadura, Jakub Sójka, Krystian Rachel, Dawid Kowalczyk i Jakub Okaj. Na miejscu trzecim uplasował się zespół z Drożek w składzie: Kacper Tabaczuk, Bartłomiej Gniłka, Mateusz Kozak, Krystian Stryczek, Patryk Misterkiewicz, Kamil Szyszka i Maciej Morawiak. Najlepszym strzelcem rozgrywek został Filip Namyślak /9 br./, a najlepszym bramkarzem Patryk Barzyk. Sędziami rozgrywek byli Bartek Kubiec i Jakub Nizioł oraz Aleksandra Rorat,  Julia Szczepaniak i Daria Bochniak. Na zakończenie wręczono dyplomy, puchary i medale.

Zawody piłkarskie, to kolejna inicjatywa niepodległościowa nauczycieli i uczniów z  rychtalskiej podstawówki. Wspomniane na początku imprezy sportowej dzieje ojczyste, wzbudziły wśród uczestników  refleksje, które prowadzący zakończyli pytaniem – co ja mogę dziś zrobić i robię dla mojej Ojczyzny? Istota tego pytania pozostawia wiele możliwości odpowiedzi. Jedno jest pewne, dla młodych ludzi powinno to być dążenie do zdobycia jak najlepszego wykształcenia, by w przyszłości swoją wiedzą,  umiejętnościami i nabytym doświadczeniem służyć ojczyźnie.